Haber

Tamamen elektrikli Fiat 500e Türkiye’de satışa çıkıyor

Fiat 500’ün tamamen elektrikli yeni versiyonu 500e Türkiye’de satışa sunuldu.

Tofaş’tan yapılan açıklamaya göre Fiat’ın tamamen elektrikli yeni modeli 500e, zengin donanımlı “La Prima by Bocelli” versiyonuyla satışa çıktı.

Fiat’ın 1957’de tanıtılan 500’ü, Dante Giacosa tarafından tasarlandı. Fiat’ın 2. Dünya Savaşı’ndan sonra uyguladığı tartışmacı geliştirme ve yenileme stratejisinden doğan İtalyan halkına ulaşım özgürlüğünü veren birinci nesil Fiat 500, çarpıcı benzetmesi ile otomotiv dünyasında ayrı bir yere sahipti. 2007 yılında yollara çıkan ikinci nesil Fiat 500, geçmiş tasarım çizgisiyle bağını koruyarak İtalyan moda ve tasarımının simgesi haline geldi. Bugün tamamen elektrikli versiyonu, gelişmiş bağlantı çözümleri ve hızlı şarj seçenekleri ile sıfır emisyonlu ulaşımın ikonik modeli olmaya hazırlanıyor.

Sınıfının en teknolojik otomobillerinden biri olan 500e, 2. seviye otonom sürüş destek sistemleri ile entegre ederek %100 elektrikli sürüş deneyimini zirveye taşıyor. Stellantis’in en çok satan elektrikli modeli ve Avrupa’nın en çok tercih edilen elektrikli otomobillerinden biri olan Fiat 500e, dünyaca ünlü tenor Maestro Andrea Bocelli ve JBL işbirliğiyle hayata geçirilen “La Prima by Bocelli” ile üstün bir ses deneyimi sunuyor. JBL “Virtual Spaces” (müzik odam, kayıt stüdyosu, opera binası, açık hava mekanı) teknolojisi ile donatılmış dünyanın ilk şehir otomobili olarak da otomotiv dünyasında fark yaratıyor.

FIAT 500e La Prima hatchback kasa tipi 869 bin 900 TL, 3+1 kasa tipi 899 bin 900 TL ve Cabrio kasa versiyonu 929 bin 900 TL’den başlayan fiyatlarla “fiatonline” platformunda tüm showroomlardaki yerini aldı.

Yüksek menzil, çoklu şarj seçenekleri

Fiat 500e, 42 kWh kapasiteli lityum iyon pilleri ile WLTP normuna göre ortalama 320 kilometreye (km) kadar menzil ve şarj süresini minimuma indirmek için 85 kW hızlı şarj özelliği sunuyor.

Şehir içi otomobil segmenti kullanıcılarının günlük işe gidip gelmeleri için gereken ortalama 50 km’lik menzil, 5 dakikalık hızlı şarj ile doldurulabiliyor. Hızlı şarj özelliği ile araç 35 dakikada yüzde 80 oranında şarj olabiliyor. Lansmana özel Mod 3 (Wallbox tipi) kablonun yanı sıra konut tipi prizlere uyumlu Mod 2 şarj kablosu da sunan yeni Fiat 500e, aksesuar ürün gamında 7.4 ve 22 kW Wallbox çözümleri satışa sunuluyor. Yeni 500e’nin elektrik motoru 0 km/s’den 100 km/s hıza 9 saniyede, 0 km/s hızdan 50 km/s hıza ise 3,1 saniyede ulaşıyor.

Fiat 500e hatchback ve 3+1 gövde tipleri panoramik cam tavanıyla dikkat çekerken, açılır tavan seçeneği standart olarak sunulan Fiat Monogram sunroof dokusu ile birinci neslin başarılı özelliklerini sunuyor. Ürün gamının üçüncü gövde seçeneği olan 3+1, adını Magic Door adı verilen üçüncü kapının arabanın sağ tarafında yer almasından alıyor. Arkaya açılan kapısı ile Fiat markasının tasarım farkını yansıtan 3+1, arka koltuklara erişimi kolaylaştırıyor.

8 yıl 160 bin kilometre pil garantisi ile satışa sunuluyor.

Fiat, 500e ile elektrikli otomobil dünyasını müşterileriyle buluştururken, bir dizi satış sonrası hizmetle de müşteri deneyimini destekliyor. Fiat 500e’yi satın alan müşterilere Tofaş garantisi kapsamında 8 yıl 160 bin kilometre pil garantisi sunuluyor. Lansmana özel Mod 3 (Wallbox tipi) kablosuna ek olarak, Mod 2 (Ev) şarj kablosu da sunulur. Tüm bunlara ek olarak FIAT 500e sahipleri, FIAT Travel Friend uygulaması üzerinden “Wat Mobility” şarj istasyonu ekranı ve elektrikli araçların dünyasına dair bilgilere hızlıca ulaşabiliyor.

Açıklamada değerlendirmesine yer verilen Fiat Marka Müdürü Altan Aytaç, “Fiat elektrikli araç yolculuğunun ilk kilometre taşı olan ikonik 500’ün tam elektrikli modelini mart ayından bu yana Türkiye yollarına çıkarıyoruz. 500e La Prima premium ve benzersiz tasarım ruhunu koruyan bir otomobil, elektrikli otomobilin sessizliğini JBL’nin “Virtual Spaces” deneyimi ile tamamlayarak kullanıcılarına sunuyor.” sözlerini kullandı.

Fiat 500e’yi müşterilerden gelen içgörüleri dikkate alarak üç gövde tipi ve tek donanım seviyesinden oluşan sade bir ürün gamı ​​ile sunduklarına dikkati çeken Aytaç, “500e’yi Türkiye pazarı ile buluşturduğumuza inanıyoruz. araç bulunabilirliği açısından en doğru tarihte.Yalnızca lansman döneminde.Kullanılabilirlik açısından en sorunsuz temelleri sağlamak için gerekli çalışmaları yaptık.Fiat 500e’nin yakında Türkiye’de popüler hale geleceğine ve olumlu bir etki yaratacağına inanıyoruz. Fiat markasının satışları üzerindeki etkisi.” değerlendirmesini yaptı.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu